Zon, hitte en schurende dijen

Hoera, hij is er weer die prachtige zomer. Nu ja, prachtig.. afhankelijk van jouw bodytype alvast. Ik vind er helemaal niets aan. Zomer dat is gewoon zon, hitte en schurende dijen.

30 graden staat er te lezen op mijn Iphone. 30, wat doet een mens aan dan, tenzij je gezegend bent met een Doutzen-lichaam vind ik er weinig aan. Duik de kast vol hoop in, kies een jurkje en de dag begint goed. Tegen een uur of twee krijgt mijn humeur een vreselijke ommekeer.

Schurende dijen. Hoera. Tripple times hoera. Het is zo’n kwaaltje wat ons vrouwens is weg gelegt. Want geef toe, hoe vaak je ook in de gym staat, die kilometers toch loopt of die fucking sla eet, soms heb je gewoon brede dijen. Gezegend met brede, sterke (hallo ik loop 12 km) dijen haat ik de zomer. Dat schurende gevoel, dat zweet dat je voelt druipen langs jouw rug… bah!

Wat je ook draagt, hoevaak je ook denkt “wauw ik ben vermagerd” toch verpesten die dijen mijn zonnige zondag!
Kan je er iets aan beginnen? Heb je redmiddeltjes?

Ongetwijfeld wel, maar een dag boven 30 graden is gewoon een bevestiging dat van die “self love” toch niet al te veel in huis komt! Wat een trauma’s, ik wil die thigh-gap! Ken je dat fenomeen al? Heerlijk toch, geen schurende dijen, je kan er zelfs winkelzakjes tussen bewaren! Volgens mij kan er zelf een flinke hermes tussen zulke dijen. Jaloers? Een beetje maar, vanaf een graad of 25 toch!

30 graden ik blijf nog liever binnen, een beetje zwemmen zonder gluurders, want weet je op dagen als deze zakt mijn eigen zelfvertrouwen weer naar 0. Daar zit je dan die 30 plus kilometers per week te lopen, leven op sla à la Pascal Naessens. Helaas is het enkel de lichaamsbouw die je niet kiest, maar maak dat mijn hoofd duidelijk tijdens die schurende momenten!

img_7424

Leave a Reply

