Putjes die hij niet ziet.

De titel doet alvast een belletje rinkelen. Putjes die hij niet ziet. Dat vrouwelijke fenomeen waar wij nachten van wakker liggen en hij geen moer om geeft.

Cellulitis.

Putjes dus. Vetjes die ons het leven zuur maken,waardoor we shortjes, rokjes en zwembaden mijden. Ikzelf ben een echte hater. Ik scrub, smeer en doe mijn uiterste best om die vervelende putjes te bestrijden. Helaas genen en een zittend beroep beslissen over andere resultaten dan gewenst.

In mijn tienerjaren draagde ik een “anticellulitis” broek. Lees, iets waar je heel de nacht in dood ligt te gaan. Sexy, practisch en absurd. De zure realiteit is dat die broek wel hielp. Moet ik terug zo’n mottig ding aan? Kan ik niet gewoon wat harder smeren? Heeft de natuur echt beslist om mij te kloten met die mottige putjes! En waarom stoor ik mij hier aan. Levensbelangrijk is het niet.

Net zoals bij de schurende dijen spreken we hier over een vrouwelijk fenomeen waar geen (of bijna toch) enkele man last van heeft. Sterker nog, ze zien het zelfs niet… althans dat zeggen ze. Iets waar wij dagen voor liggen zwoegen, zweten, scrubben, geld buiten smijten is voor het mannelijke oog niet zichtbaar.
Is er een mogelijkheid om mij een mannelijk oog te geven? Liever nog vandaag dan morgen.

En tot ik geen mannelijk oog heb zal ik dan netjes blijven scrubben, smeren en zweten. In mijn hoofd roept een stemmetje volmondig JA! In mijn hart heb ik iets van “kind je gaat er heus niet dood aan”, toch is de strijd met cellulitis iets wat ons vrouwen doet wakker liggen.

Van waar komt die focus, wie heeft er ooit bepaald dat wij die mottige putjes niet gewoon mochten hebben? Laat die glade huidjes voor modellen en laat ons met rust. Gun mij mijn putjes want al die crèmes maken mij niet rijker.

One thought on “Putjes die hij niet ziet.

Leave a Reply

