Oliebol voor het slapen.

Een creme voor mijn gezicht, nog wat olie op mijn benen, serum… voel jij je soms ook een oliebol voor het slapen?

Smeren, smeren, smeren

Al heel mijn leven smeer ik trouw bodylotion, moisturizers en andere zalfjes. Sinds enkele maanden staat er officieel 30 op de teller en nu ben ik ook trouw begonnen met een avondritueel. Soms heb ik het gevoel dat ik tijd aan het wegsmeren ben.

Ik geef zonder schroom toe dat ik ga werken zonder make-up! Mijn ochtend ritueel bestaat uit reinigen en smeren. Netjes met diervriendelijke producten. Want ja zo is deze geitenwollensok wel! Eerst een spray (eau de roma van Lush), daarna nog een dagcréme. Nadien is het tijd voor handcréme en bodylotion. Aja en deodorant natuurlijk! En misschien ook nog snel wat lippenbalsem.

S’avonds reinigen we opnieuw. Ander potje, ander ritueel. Altijd Lush. Daarnaast kan ik ook nog eens scrubben, ongeveer 2 maal per week. Aja en dat maskertje dat je zeker 1 keer per week omtovert tot een groen monster hoort er ook nog bij.
Voor ik in bed kruip begin ik aan het betere smeerwerk.

Oliebol
Lavendel, pepermunt, sinaas en een beetje hout. Dat zijn de geuren die mijn smeerritueel bevat. De Lavendel gaat op mijn armen om goed te slapen. Tegen de stress weet je wel. Vervolgens ga ik voetencréme smeren, van eelt wordt niemand vrolijk… ook ik niet! Daarnaast zijn mijn voetjes gehuld in sneakers en wil ik ze toch graag de nodige aandacht geven. Naast de lotions is het tijd voor berkenolie. Dat laatste dient voor mijn huid putjesvrij te maken dat lees je hier. Daarnaast eindig ik met magnesiumolie. Die zorgt voor een goede doorbloeding. Stramme en stijve spieren zijn verleden tijd.

Ik wandel naar mijn bed en ruik mezelf nog. Ik plak. Hé maar het is ok, want als oliebol ga ik wel mooier oud worden.

Dat hoop ik althans.

Leave a Reply

