Kan ik me nog even omdraaien.

Tegenwoordig ben ik aan het sporten om 6h in de ochtend. Snel voor het werk, want het doet zo’n deugd, je verbrandt meer caloriëen en wel ja je dag is goed begonnen.

Maar toch, soms zou denk ik “kan ik me nog even omdraaien..”

Dat eeuwige dilemma. Net zoals de keuze tussen chocolade of een platte buik. Opstaan om te sporten is hel. Je leest vaak “wauw je voelt je zo goed”, eerlijk ik voel me vooral moe. En gek. Semigek, ik weet dat ik niet de enige ben maar toch. In de zomer gaat het al wat vlotter, het zonnetje is erbij tijdens die eerste kilometer, het is nog lekker fris. En ja, die douche achteraf doet deugd.

img_7570

Maar oh wat heb ik genoten om mij om te draaien in het weekend. Gewoon geen wekker, geen vroege vogeltoestanden. Heerlijk genieten. Denk je dan echt dat je dit jouw hele leven kan volhouden?

Wie weet.
De voordelen wegen wel op. Een groter calorieverbruik en een betere verbranding. S’avonds meer tijd. Goed beginnen aan de dag… nadeel is die verschrikkelijke wekker en soms het ochtendhumeur.

img_7571

Het is een dubbel gevoel, zo vroeg sporten. Mijn lichaam begint het te tonen dat ik goed bezig ben, maar mijn geest verlangt naar slaap. Daarnaast ben ik ook bijna zeker dat ik dit gedurende de koude wintermaanden amper kan volhouden. Te donker, te koud, te nat… excuusjes je kent ze wel.

Om mezelf te motiveren leg ik mijn sportkledij de avond te voren al klaar. En ik zet een paar wekkers. Daarnaast probeer ik ook telkens genoeg tijd te voorzien zodat ik me toch niet te hard moet haasten. Wat niet altijd lukt.

Heb jij dat soms ook die eeuwige twijfel. Weten wat goed voor je is en toch niet 100% overtuigt zijn. Morgen ga ik lopen, ik zal me in het weekend wel even omdraaien.

Leave a Reply

