Kan het iets minder?

Stress, druk,gedoe, drama. 4 woorden die mijn huidige job beschrijven. Tot op heden heb ik die meestal graag gedaan, de laatste weken echter niet meer. Ik sleep mij naar het werk. Ik stel me de vraag vaak “Kan het iets minder?”.

 

Opgebrand.
Opgebrand. Ik? De doorzetter, de vechter, diegene die in alles gelooft, diegene die droomt van een mooie toekomst. Het voelt zo donker. Mijn hoofd zat vol roze wolken. Ze maken echter plaats voor donder. Uren lig ik na te denken. “Positivo die 14 kilometer kan lopen,verliest haar mojo”, het klinkt surreëel. Opstaan, vechten en verliezen.
Opgebrand. Nu al!

Mijn klok tikt af op 30. De meeste zitten op het hoogte punt van hun carrière, ik ken enkel laagtes. Nee niet zo negatief, ik ken enkele topjes. Geen Mont Blanc, hoogstens een Baraque Friture. Opgebrand. Voor ik aan de beklimming kon beginnen.
Leegtes onder mij en wolken boven mij.
Mijn toekomst lijkt weg geveegd te worden.

Ik ben 30, moe, gestresseerd en te negatief blijkbaar. Te negatief om door te gaan. Happy pills worden als oplossing aangereikt. Om terug mee te kunnen. Nog eens 5 jaar. En dan terug dit? Nee bedankt. Ik wil niet opbranden.

Ik wil vechten.
Ik geef niet op.
Ik kom van zooooooo ver.
Doe iets, schreeuwt mijn innerlijke stem… maar ik weet niet wat. Voor het eerst in mijn leven staat mijn spraakwaterval droog. Wat moet ik vechten, ik ben niet goed genoeg. Althans, dat wordt me vertelt. Maar ik wil niet op de zetel liggen kniezen. Ik wil weg. Je weet wel die wanderlust zit in mij. En die beknopte vrijheid maakt me kapot! Ik wil… ik weet wat ik wil. Ik weet enkel niet hoe ik er moet geraken! Verdorie! Waarom?

Waarom? Waarom? Waarom kan ik niet gewoon wat andere kunnen. Waarom moet ik anders zijn! Een fysieke beperking is erg, maar mentaal is ook zwaar. Niemand ziet het tot je crasht.

Opgebrand en gebroken. Ik dank jullie voor de bijdrage. Sorry maatschappij ik kan jou niet aan. Hoe graag ik ook zou willen.

Groetjes.

Leave a Reply

